مهدی موعود (عج)

کد براي وبلاگ :: قالب وبلاگ :: کد آهنگ وبلاگکد دعاي فرج براي وبلاگحب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل


مهدی موعود (عج)
این وبلاگ به بررسی منجی بشریت و آخرالزمان در ادیان مختلف الهی،شیطان پرستی،آهنگ های شیطانی و... می پردازد.
نويسندگان
آخرين مطالب

 موعود در آيين مسيحت

آيين مسيحيت نيز به آينده جهان و انسان ، نگاه خوشبينانه داشته ، ظهور موعودى را كه همان عـيـسـى مـسـيـح (ع ) بـاشـد، نـويد داده است . ظهور دوم (coming Second) يا بازگشت دوبـاره حـضـرت عـيـسـى مـسـيـح (ع ) براى نجات جهانيان و ايجاد يك دنياى پرشكوه ، از اعتقادات جدّى مسيحيان است . از اين رو، اگر درباره سرانجام كار حضرت مسيح (ع ) پس از ظـهـور نـخـسـت و اعـلام رسـالت و تـبـليـغ دينش ميان مسلمانان و مسيحيان اختلاف نظر وجود دارد، در اصل در ظهور دوم آن حضرت اتفاق نظر دارند.

بـر ايـن اسـاس ، عيسى (ع ) دوباره ظهور خواهد كرد و به تصريح عبارات عهد جديد (يا اناجيل چهارگانه و برخى متون فرعى وابسته به آن )، با حاكمان ستمكار خواهد جنگيد و پـس از نـابـود كـردن آنـهـا بـشر را به ساحل نجات و رستگارى رسانيده و به زندگى آرمـانـى اش جـامـه عـمـل خـواهـد پـوشـانـيـد. بـه هـمـيـن دليـل ، مـسـيـحـيـانِ مـنتظر ظهورش بايد آماده باشند و زمينه هاى ظهور آن حضرت را فراهم كنند.

در انجيل لوقا در اين زمينه چنين آمده است :

كـمـرهـاى خود را بسته ، چراغهاى خود را افروخته بداريد و شما مانند كسانى باشيد كه انتظار آقاى خود را مى كشند... پس شما نيز مستعد باشيد، زيرا در ساعتى كه گمان نمى بـريـد پـسر انسان مى آيد.

ظـهـور دوم حـضـرت عـيـسـى (ع ) بـا پـيـدايـش يـك سلسله حوادث طبيعى زمينى ، آسمانى ، سـيـاسـى و اجـتماعى همراه خواهد بود. پسر انسان هنگامى مى آيد كه بشريت با مشكلات و مصايب فراوانى دست به گريبان است :

و در آفـتـاب ومـاه و سـتارگان علامات خواهد بود و بر زمين تنگى و حيرت از براى امت ها روى خـواهد نمود، به سبب شوريدن دريا و امواجش ؛ و دلهاى مردم ضعف خواهد كرد از خوف و انـتـظـار آن وقـايـعـى كـه بـر ربـع مـسـكـون ظـاهـر مـى شـود؛ زيـرا قـوّات آسـمـان مـتـزلزل خواهد شد و آن گاه پسر انسان را خواهند ديد كه برابرى سوار شده با قوّت و جلالِ عظيم مى آيد.

در جاى ديگر كه از عيسى (ع ) به ((كلمه خدا)) ياد شده ، آمده است :

و ديـدم آسـمـان را گـشـوده و نـاگـاه اسـبـى سـفـيـد كـه سـوارش امـيـن و حق نام دارد و به عـدل داورى و جـنـگ مـى نـمـايـد و چـشـمانش چون شعله آتش و بر سرش افسرهاى بسيار و اسـمـى مرقوم دارد كه جز خودش هيچ كس آن را نمى داند و جامه خون آلود در بر دارد و نام او را ((كـلمـه خدا)) مى خوانند و لشكرهايى كه در آسمان اند بر اسبهاى سفيد و به كتان سفيد و پاك ملبّس از عقب او مى آيند از دهانش شمشيرى تيز بيرون مى آيد تا به آن امت ها را بـزنـد و آنـهـا را بـه عـصـاى آهنين حكمرانى خواهد نمود.

آنچه در اين قسمت آورده شد، با روايات اسلامى درباره ((موعود آخرالزّمان )) هماهنگى دارد. به نظر ما سوار امين و حق ، همان حضرت مهدى موعود (عج ) در منابع اسلامى است كه در آخرالزّمان ظهور كرده و بر جهانيان به عدل داورى خواهد نمود.

هـمـخـوانـى ديـگـر، روز ظـهـور آن موعود موعودها است كه در فرهنگ دينى مسيحى نيز مانند اسـلام ، نـامـعـلوم اسـت و بـا عـلائمـى آشـكـار خـواهـد شـد. چـنـانـكـه در انجيل متّى آمده است :

امـا از آن روز و سـاعـت هـيـچ كس اطلاع ندارد و حتى ملائكه آسمان جز پدر، من و بس . هد جديد، انجيل متّى ، باب 24، بندهاى 36 و 44 ـ 45.+

لهـذا شـمـا نيز حاضر باشيد؛ زيرا در ساعتى كه گمان نبريد پسر انسان مى آيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقاله ها، ،
برچسب‌ها: اعتقاد به موعود در آيين الهی مختلف,
[ چهار شنبه 5 تير 1392 ] [ 11:8 ] [ wating ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ منتظران ظهور خوش آمدید مارا با نظراتتان در این راه یاری کنید.به امید ظهور حضرت حجت(عج)
آرشيو مطالب
مهر 1393
شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 شهريور 1392 تير 1392
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 498
بازدید کل : 24610
تعداد مطالب : 137
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1